tisdag 31 augusti 2010

Sulorna kommer att vara nednötta - men vad gör man inte för ett positivt leende i dörren

I början av sommaren var jag ute och knackade dörr för första gången. Sedan dess har det blivit ett antal tillfällen för dörrknackning. Det är trevligt. Just nu är jag uppe i att ha besökt 310 hushåll. Alla är inte hemma men många är det om man väljer rätt tillfälle. Senaste helgen passade jag på att dela ut Folkpartiets tidning NU i det var ett bra material att ha med sig. Det blir många trevliga samtal och frågor under en rundvandring på några timmar. SÅ det är inte ett effektivt sätt om man vill få ut mycket material i brevlådorna men jag tror att just mötet mellan människor och att de som man möter tycker att det är trevligt att träffa sin lokala politiker. Det är nog ofta så att vi blir alldeles för anonyma i vardagen. Ingen fråga eller fundering är för liten för att ställas, kommunalpolitiken handlar ju just om människors vardagsbekymmer. Nu kommer det att bli ett antal till tillfällen för dörrknackning fram till valdagen, både kvällar och helger, men min slutsats är att formen får helt godkänt och kommer att fungera lika bra i mellanvalsperioder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar