söndag 25 april 2010

Dörrknackning

Idag Söndag kommer jag att starta min dörrknackningskampanj. Fr o m nu kommer jag i första på helgerna att knacka dörr för att lämna aktuellt material från Folkpartiet. Jag kommer att starta i mitt närområde i Örsviken och Kullavik. Minst 1000 hushåll skall jag besöka. Jag kommer att rapportera här på Bloggen om hur det går. Både hur många hushåll som jag besöker, men också om frågor som tas upp eller om jag får starka reaktioner om att detta inte är traditionell svensk valkampanjande.

Jag hoppas också att de som jag besöker tar chansen att framföra sina åsikter om vad som kan förbättras i Kungsbacka.

Mattias Sundin i Norrköping har startat lite tidare än mig med att knacka dörr. Du kan läsa mer på hans Blogg eller kika på hans roliga film på You Tube om hur det är att knacka dörr.

Lite reflektioner från första dörrknackningsomgången. Ekekullsområdet var det som blev mitt första område. 59 hushåll klarades av. De allra flesta var positiva. Här är några kommentarer: Frågor som ställdes var kring reningsverket i Kullavik och Va-anslutningen som pågår i området. Någon var intresserad av fotbollsplanerna i Kullavik, när iordningställs de? Några tyckte det var roligt att se en lokalpolitiker ute i fotarbete. Några enstaka ville inte ha material. På det hela taget kan jag konstatera att det tar tid att knacka dörr men det är både trevligt och en hel del givande samtal. Man får motion också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar